زنجاب زنجاب

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

به آن دسته از گیاهانی که در فضای بسته ای مانند اداره، خانه و ... قرار میگیرند و سازگار با محیط بسته هستند گیاهان آپارتمانی میگویند.

بسیاری از افراد برای شاد کردن محیط زندگی خود، تازه سازی هوای منزل و... از این نوع گیاهان در منزل، محل کار خود و... استفاده میکنند.

هر گیاه آپارتمانی دارای شرایط نگهداری و ویژه گی های خاص خود میباشد

که بهتراست  برای نگهداری از آن ها این شرایط و ویژگی ها بشناسیم . در  ادامه به معرفی چند نمونه از این گیاهان و شرایط نگهداری میپردازیم .

1)   گیاه آگلونما

این گیاه دارای ساقه ای کوتاه و برگ های نیزه ای شکل میباشد.لک های روی برگ این گیاه دارای شکل متفاوت بوده ولی در اکثر مواقع نظم و الگوی خاصی را پیروی میکند.زمانی که این گیاه گل میدهد رنگ

گیاه سفید می شود. آبیاری این گیاه به صورت هفته‌ ای یکبار میباشد ونیاز به نور غیر مستقیم دارد و تکثیرآن به صورت تقسیم جوانه ریشه ‌دار صورت میگیرد.

 

2)   گیاه برگ انجیری

این گیاه جزءگیاهان بالا رونده می باشد.دارای برگ های پهنی است که روی آن بریدگی ها عمیقی وجود دارد. در ابتدای زندگی برگ های این گیاه به صورت قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند.آبیاری این گیاه هر 10-15 روز یکبار است و به نور غیر مستقیم و نیم ‌سایه نیاز دارد. تکثیراین گیاه به صورت قلمه ساقه صورت می گیرد.

 

3)برگ بیدی

این گیاه جزء گیاهان مقاوم است.درتمام فصول سال سبزمیباشد.دارای برگ های بیضی شکل نوک تیز میباشد وبرگ های آن به صورت آویزان رشد میکند. خطوط موازی روی برگ از شاخصه های اصلی این گیاه محسوب می شود.آبیاری این گیاه هر 4-7 روز یک بار میباشد. نیاز به نور کمی دارد و تکثیر آن به صورت تکثیر قلمه ساقه صورت میگیرد.

 

4)گیاه کالانکوئه

جزء دسته گیاهانی است که نگهداری از آن بسیار آسان میباشد این گیاه به صورت بوته ای و کوچک بوده و دارای برگ های ضخیم میباشد .گل های این گیاه به رنگ های قرمز،نارنجی، زرد وصورتی و... میباشد. آبیاری آن به صورت 2-3بار در هفته میباشد . به نور زیادی برای رشد احتیاج دارد و تکثیر آن به صورت قلمه ساقه میباشد.

 

5) گیاه شفلرا

این گیاه دارای برگ هایی به شکل براق و دمبرگ های بلند میباشد .

تعداد برگچه های این گیاه در ابتدا کم بوده و با مرور زمان به تعداد 8 برگچه میرسد.آبیاری آن به صورت 2بار در هفته میباشد و نیاز به نور غیر مستقیم دارد.

تکثیر این گیاه به صورت قلمه ساقه و کاشت بذر میباشد .

  

6)  گیاه حسن یوسف

این گیاه جزء آن دسته ازگیاهان میباشدکه به مراقبت خاصی نیازندارد.آبیاری آن باید به  صورتی باشد که خاک گیاه همیشه مرطوب باشد.نیاز به نور غیر مستقیم ولی زیاد دارد . تکثیر آن به صورت تکثیر ساقه میباشد .

  

7) گیاه کاج مطبق

این گیاه دارای برگ های سوزنی برگ می باشد وبه اکسیژن فراوانی برای رشد نیاز دارد و قادر به تحمل درجه حرارت بالا نمی باشد. آبیاری آن در تابستان به صورت 2 بار درهفته و در زمستان 7-10 روزیک بارمیباشد. نیاز به نور ملایم دارد . تکثیر آن به صورت ریشه دار نمودن قلمه می باشد .

 

8) فیتونیا

این گیاه رشدی خزنده دارد. از ویژگی های این گیاه، رگبرگ و رگه هایی است که روی سطح برگ دیده می شود و رنگ صورتی و سفید دارند. آبیاری این گیاه به صورت 2-5روزیک بار میباشد . به نور متوسط احتیاج دارد .تکثیر آن به صورت قلمه ساقه می باشد.

  • اشتراک گذاری