زنجاب زنجاب

جاذبه های دیدنی شهر چابهار

جاذبه های دیدنی شهر چابهار

این شهر به دلیل موقعیت جغرافی خاصی که دارد و همچنین به دلیل قرار گیری نزدیک اقیانوس هند دارای آب و هوایی همیشه بهاری و خاص میباشد.این شهر جزء شهرهای بندری مهم و تنها بندر اقیانوسی ایران میباشد. به دلیل قرار گیری این شهر در منطقه آزاد در طی سالیان گذشته بیشتر از نظر خرید مورد توجه مردم بوده است ولی امروزه جاذبه های گردشگری این شهر مردم را جذب خود کرده است در ادامه به معرفی این جاذبه های گردشگری میپردازیم

1) گل افشان

یکی از جاذبه های گردشگری و بینظیر این شهر کوه های گل افشان آن میباشد که در منطقه ای نزدیک به کنارک به نام بندر تنگ قرار گرفته است. اگر به بالای کوه بروید میتوانید مشاهده کنید که چاله ای با قطری کمتر از ۱ متر و عمقی نیم متری وجود دارد که با گِل پوشیده شده است .اگر در فصل هایی که بارندگی وجود ندارد به این منطقه بروید به راحتی میتوانید به بالای کوه بروید. از اثرات شفا بخشی که گل های این کوه ها دارند میتوان به درمان بیماری های همچون درد مفاصل،ستون فقرات وبیماری های عصبی اشاره کرد.

2) کوه های مریخی یا کوه های مینیاتوری

امکان سفر به سیاره مریخ برای همگان وجود ندارد اما میتوان برای به دست آوردن این تجربه سری به کوه های مریخی چابهار زد. درطول طی مسیر رسیدن به این کوه ها قرار گرفتن کوه های مریخی در یک سمت جاده و در سمت دیگر قرار گرفتن دریا منظره بی نظیری را به وجود آورده است.جنس این کوه ها رسوبی است وهیچ گونه پوشش گیاهی ندارد. ترکیب رنگ خاکستری و قرمز وهمچنین شکل مخروطی آن ها دلیل اسم گذاری این مجموعه کوه ها به نام کوه های مریخی میباشد. 

 3) تالاب لیپار یا تالاب صورتی

در طی مسیر جاده ساحلی چابهار به سمت بندر گواتر به تالابی میرسیم که در عین ناباوری به رنگ صورتی میباشد.دلیل صورتی بودن این تالاب وجود پلانکتون های گیاهی است که در آب دریای عمان وجود دارد.علاوه بر رنگ صورتی این تالاب وجود پوشش گیاهی خاص و همچنین وجود برخی گونه های زیستی همچون فلامینگو، تیهو و عقاب دشتی جاذبه های گردشگری این منطقه را افزایش داده است

4) موزه محلی چابهار

ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار که از دوران قاجار به جا مانده است امروزه به عنوان موزه محلی چابهارمورد استفاده قرار گرفته است. این بنا دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق‌ها، راهرو و… است.

5) درخت انجیر معابد یا درختان مکرزن

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر چابهار درختان انجیر معابد میباشد که به نام های انجیرهندی و لور نیزمعروف است. این درختان اصالتا هندی میباشندو دارای برگ هایی رو به پایین هستند و در محیط شنی ریشه میدهند. در داخل این درختان شیره سفید رنگی وجود دارد.لازم به ذکر است که میوه این درختان قابل خوردن میباشد . 

6) روستای درک

اگربه دنبال تجربه ای همزمان دریا و کویر هستید حتما به روستای درک چابهار سفر کنید تا این تجربه بی نظیر را به دست آورید. شاید برایتان جالب باشد بدانید در این روستا با فاصله ای کم از هم ساحل ماسه اس، ساحل مرجانی ،ساحل شنی  و همچنین ساحل صخره ای وجود دارد که جاذبه گردشگری آن را چندین برابر میکند. همچنین در این منطقه گردشگری بینظیر می توانید مشاهده گر درختان گرمسیری  موز،نخل، ذرت و بوته‌های هندوانه باشید.

7) بندر گواتر

 تاکنون چندین بار به نقطه صفر مرزی از نوع ساحلی اش رفته اید؟ بندر گواتر یکی از آن مناطق مرزی ساحلی  میباشد که نه تنها مرزی میان آب و خاک است بلکه مرز بین دو کشور نیز میباشد. وقتی در ساحل بندر گواتر می ایستید به راحتی میتوانید خاک کشور پاکستان را نیز تماشا کنید.در این منطقه عبورو مرور ساکنان محلی به پاکستان و بالعکس انجام میشود وتنها نیم ساعت  با قایق راه تا پاکستان میباشد برای همین و با توجه به موقعیت سیاسی-جغرافیایی خاص منطقه برای رفت و آمد در محدوده ساحلی نیاز به هماهنگی حضوری با مأموران گارد ساحلی است. بندر گواتر به دلیل قرار گیری در مجاورت جنگل های حرا یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست به شمارمی آید.

 

8) فواره های خروشان

یکی از جاذبه های بینظیر گردشگری در سرار ایران این فواره های خروشان است که رخدادی طبیعی وکم نظیری میباشد که در بستر دریا رخ میدهد و تماشای آن میتواند برای شما بسیار لذت بخش باشد.این رخ داد در اثر برخورد آب دریا با صخره‌های سنگی به وجود می‌آید که حفره‌های موجود در زیر صخره‌ها، باعث می‌شود که آب دریا با فشار زیاد بیرون بیاید.

  • اشتراک گذاری