زنجاب زنجاب

مخمل کوه در لرستان

مخمل کوه در لرستان

مخمل کوه یکی از شگرف ترین شگفتی های حیات ایران است.این کوه که واقع در شرق استان لرستان است از طبیعت اعجاب انگیزی برخوردار است.

کوه ها از دیر باز پناهگاه امن آدمیان و سایر جانداران بوده است که به دلیل بزرگی و هیبتی که داشته اند همیشه عزیز و قابل توجه و قابل احترام بوده است.

حال در نظر بگیرید کوهی بلند و عظیم که پوششی مخمل گون بر تن دارد و از دور مانند پارچه ای مخمل و نفیس می درخشد دل ها را اسیر خود می کند.

محل دقیق این کوه زیبا در شرق استان زیبای لرستان است.این کوه یادآور یک اثر هنری برای ما خواهد بود و می دانیم که طبیعت و هنر دو جز جدا ناپذیر هستند.

یکی از شگفتی های حیات در این کوه ها گلسنگ هایی هستند که تمام سطح این کوه بزرگ و مرتفع را پوشانده است.این پوشش باعث می شود که تن پوش درخشان این کوه در فصل سرما به رنگ قهوه ای یا سیاه تبدیل شود و در فصل گرما رنگ سبز به خود بگیرد.

در این کوه ما تلاقی سه شگفتی جذاب را تماشا می کنیم.در حوالی این کوه یکی از مرتفع ترین قله ها، تنگه ی تماشایی به نام تنگه ی شبیخون و  همچنین آبشاری دلربا به نام شبیخون نیز خودنمایی می کنند.حضور این شگفتی ناب در یک منطقه سبب شده این محدوده به عنوان یک منطقه ی جذاب گردشگری شهرت پیدا کند.

این کوه بافتی رسوبی دارد و بیشتر قسمت های آن پوشیده از گلسنگ است.هفت حوض مخمل کوه نیز از مناطق جذاب این کوه است و بهار و مخصوصا اردیبهشت یکی از بهترین فصل ها برای دیدن این کوه شگفت انگیز می باشد.

  • اشتراک گذاری