زنجاب زنجاب

ماسک صورت میوه ای

ماسک صورت میوه ای

هر پوستی با توجه به خشکی،چربی , جوش و منافذی که دارد نیاز به تقویت دارد.داشتن پوستی شفاف و بی عیب مستلزم مراقبتی متناسب با نوع پوست شما است.می توانید با  ماسک های طبیعی که از میوه های گوناگون تهیه می شود, پوست خود را با طراوت و شاداب نگه دارید..

 

ماسک انگور: این ماسک برای روشن شدن پوست صورت مفید است و همچنین مناسب برای آکنه صورت می باشد..

 

ماسک گوجه فرنگی:آن را به دو نیمه برش دهید و به صورت دورانی بر روی پوست صورت خود بمالید.بگذارید 15 دقیقه بماند این ماسک برای پوست چرب و جوش دار مفید است.

 

ماسک زرد آلو:۷عدد زردآلوی رسیده را له کنید و سپس چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید وآن را 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.این ماسک به بستن منافذ باز پوست شما کمک می کند..

 

ماسک کیوی:کیوی را پوره کنید ،آن را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و بر روی پوست خود ماساژدهید وسپس بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.این ماسک برای روشن شدن پوست های تیره مفید است.

برای از بین بردن جوش های صورت کیوی له شده را با چند قطره لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی صورت خود ماساژدهید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. 

 

ماسک گرمک :برای بازشدن و شاداب شدن چهره مفید است. آن را روی صورت بگذارید برای 20 دقیقه بماند. این ماسک برای از بین بردن لکه ها و جوش های سر سیاه ها نیز کاربرد دارد.

 

ماسک برگ چغندر: برگ چقندر را بکوبید.روی تمام صورت پهن کنید این ماسک برای از بین بردن کک و مک مفید است.

 

ماسک موز:موز را له کنید و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و خوب آن را هم بزنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. باعث شاداب شدن چهره های خسته و بی خواب شده وپوست شما نیز پاکسازی می شود.همچنین اگر صورتتان آکنه دارد میتوانید لیمو هم به این ترکیب اضافه کنید.

 

ماسک هویج:یک هویچ تازه برش داده ،برای نیم ساعت روی پوست بگذارید و بعد صورت را با آب نیمه گرم بشویید.این ماسک برای پوست های تیره و آفتاب سوخته مناسب است.

اگر پوست شما لک دارد می توانید هویج را با سیب رنده کنید،یک قاشق مربا خوری عسل به آن بزنید و 20 دقیقه روی صورت خود گذاشته و سپس بشویید..

 

ماسک خیار:به علت خاصیت خنک کنندگی که دارد بهترین ماسک برای زیبایی پوست های خشک می باشد.می توانید از آن به عنوان ماسک دور چشم نیز استفاده کنید.این ماسک برای انواع پوست مفید است.

  • اشتراک گذاری