زنجاب زنجاب

غذای ملی کشور‌های مختلف

غذای ملی کشور‌های مختلف

سوشی، ژاپن 

سوشی از لذیذترین غذا‌های دریایی ژاپنی است که از برنج، ماهی  تهیه می‌شود. این غذا آنقدر محبوب است که در بیشتر کشور‌های جهان حتی ایران طرفداران بسیاری دارد؛ همه ما کم و بیش با سوشی آشنایی داریم،  جالب است بدانید منشا سوشی به کشور چین باز می‌گردد.  پیش از میلاد سوشی یک غذای متدوال در میان قشر فقیر بود که  ماهی‌گیران و کارگران چینی  استفاده می کردند. و به جای سوشی نارزوشی (narezushi) نام داشت.

 

کیمچی، کره 

در کره جنوبی و کره شمالی  کیمچی بشقاب سبزیجاتی است که به عنوان پیش غذا به صد‌ها مدل مختلف می‌تواند سرو شود، اما متداول‌ترین نوع آن با کلم، تربچه، پیازچه و ادویجات مختلف تهیه می‌شود. کیمچی را می توان علاوه بر پیش غذا در کنار غذا‌های اصلی نیز میل کرد. طبق آمارگیری مشخص شد که یک شخص کره‌ای (جنوبی)  میانگین ۱۸ الی ۲۵ کیلو کیمچی در سال مصرف می‌کند.

 

چلو کباب، ایران 

در میان محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی نام آبگوشت، چلو کباب و قرمه سبزی بیشتر از سایرین به چشم می‌خورد.اما به خاطر خوش خوراک بودن چلوکباب است که بیشتر از سایر غذاها، به عنوان غذای ملی ایران معرفی می‌شود. ولی در مقایسه با آبگوشت  و دیگر غذاهای سنتی از قدمت کمتری برخوردار است. از دوره قاجار چلوکبابی‌ها و کباب به عنوان یک غذای رسمی شناخته شد. چلو کباب بین ایرانیان معاصر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و حتی درمهم‌ترین مراسم، سرو می شود.

 

پیتزا، ایتالیا 

 لازانیا، پیتزا پارمزان و پاستا معروف‌ترین خوراک‌های ایتالیایی هستند، اما، ایتالیا کشوری نیست که بتوان یک غذای ملی بخصوص برای آن مشخص کرد.  پیتزای مارگاریتا که اولین بار در شهر ناپل تهیه شد به دلیل مواد تشکیل دهنده اصلی خود (سس گوجه فرنگی، خمیر، ریحان تازه) ظاهر نزدیکی با پرچم ایتالیا داشت و در مراسم های مختلف به عنوان نماد این کشور استفاده می شد.

 

همبرگر، ایالات متحده آمریکا 

همبرگر عمدتا به عنوان یک غذای آمریکایی شناخته می‌شود.. محبوبیت همبرگر از قرن ۱۹ میلادی آغاز شد، زمانی که آلمانی‌ها گوشت گاو چرخ شده را همانند استیک و بدون قرار دادن در نان گرد استفاده می‌کردند. بعد‌ها آلمانی‌هایی که به آمریکا مهاجرت کرده بودند، به این غذا علاقمند شدند. به غیر از همبرگر پای سیب نیز از خوراکی معروف آمریکایی به حساب می آید.

 

پوتین، کانادا 

می‌توان با اطمینان غذای ملی کانادا را پوتین معرفی کرد. به غیر از پوتین، ساندویچ گوشت دودی و تارت کره‌ای از خوش‌مزه‌ترین غذا‌های کانادایی محسوب می‌شوند.

 

قابلی پلو، افغانستان

قابلی پلو که کابلی پلو خوانده می‌شود یک غذای رسمی در افغانستان است که از برنج، گوشت گوسفندی یا مرغ، هویج، کشمش، مغز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. قابلی پلو علاوه بر افغانستان در شمال ایران، تاجیکستان و ازبکسستان نیز سرو می‌شود.

 

 

  • اشتراک گذاری