زنجاب زنجاب

غذاهای محلی2

غذاهای محلی2

 

اصفهان

بریانی: یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی بریانی اصفهان میباشد که از شهرت جهانی برخورداراست این غذای لذیذ از ترکیب گوشت، پیاز، روغن، دارچین، نعناع خشک، زعفران و کشک تهیه و پخت میشود.

 

حلیم بادمجان: این غذای خوشمزه هنگام سرو باید کِش بیاید یکی از نشانه های خوب پخته شدن آن کش آمدنش میباشد. این غذا از ترکیب گوشت، بادمجان ، کشک ، برنج و گوشت گردن تهیه و پخت میشود.

 

آش شله قلمکار: این آش خوش طعم در بیشتر شهرهای ایران پخت میشود ولی اصالت و سرچشمه آن مطلق به استان اصفهان میباشد.این آش از ترکیب گوشت، ماش، برنج و سبزی تهیه میشود.

 

قیمه ریزه نخودچی: کله گنجشگی یا قرمزه نخودچی ازنام های دیگراین غذا میباشد.همچنین این غذا جزء غذاهای اصیل اصفهان میباشد که ازترکیب گوشت چرخکرده، آرد نخودچی، پیاز، رب و نعنا خشک تهیه و پخت میشود.

 

 

بوشهر

 

دمپخت ماهی بوشهری: اگرطرفدارغذای تند و تیزهستید حتما این غذای لذیذ روامتحان کنید . ترکیبات این غذا ماهی شیر،لوبیاچشم بلبلی،گشنیزریز، شنبلیله ریز،تمرهندی،پیاز،سیر،آب،رب گوجه فرنگی،ادویه ماهی، زردچوبه،پودر لیموعمانی،نمک و فلفل قرمزمیباشد.

 

قلیه میگو:ازغذاهای محلی و معروف بوشهرمیباشد ترکیبات این غذا میگو،سبزی ماهی،سیر،پیاز،عصاره تمرهندی،آرد،روغن وادویه ماهی میباشد.

 

دال عدس: یکی دیگرازغذاهای لذیذ جنوبی دال عدس میباشد که ترکیبات این غذای لذیذ عدس قرمز، پیاز خلال شده، سیر، رب گوجه فرنگی،ادویه وآبلیمو میباشد.

 

دمی لخلاخ: یکی ازپلو های محبوب بوشهر دمی لخلاخ میباشد. لخلاخ از کلمه عربی لخلخه به معنای بوی خوش می آید. ترکیبات این غذای خوشمزه ماهی،برنج،سیر،پیاز،کره یا روغن،شوید وادویه میباشد.

 

تهران

 

والک پلو: والک یک گیاه کوهی است که معروف ترین غذایی که باآن طبخ میشود والک پلو میباشد.ترکیبات این غذا والک،برنج،روغن ،نمک و ساقه سیر است.

 

ته چین فیروزکوه: ازغذاهای لذیذ ایرانی ته چین میباشد که یکی از خوشمزه ترین آن ها ته چین فیروز کوهی است ترکیبات این غذا برنج،سبزی پلویی، گوشت گوسفندی،چغندر،هویج،قیسی زردآلو، پیاز،گرد لیمو، روغن و ادویه میباشد.

 

اشکنه اسفناج: ازغذاهای مناسب فصل سرد است که ترکیبات آن تخم مرغ،سیب زمینی،پیاز داغ، آرد، اسفناج،آب سماق،آب و ادویه میباشد.

 

دمپختک: یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی میباشد که امروزه هم طرفداران زیادی دارد .ترکیبات این غذا برنج، باقلا، گوشت چرخ کرده ،زعفران ،لپه،پیاز،رب گوجه فرنگی و ادویه میباشد.

 

چهارمحال و بختیاری

 

کباب بختیاری: کباب از معروفترین غذاهای ایرانی است. کباب بختیاری نیز که امروزه به عنوان یکی ازانواع کباب در بین ایرانیان و گردشگرانی که به این کشور می آیند محبوبیت دارد ازغذاهای چهارمحال و بختیاری است برای تهیه این کباب از ترکیبات فیله مرغ ،فیله گوساله یا گوسفند ،زعفران، آبلیمو، ادویه و پیازاستفاده میشود.

 

خورشت به: خورش به یکی از غذاهای پرطرفدار چهارمحال و بختیاری است.این غذای لذیذ از ترکیب گوشت گوسفند،زعفران،ادویه،پیاز،به،آلو بخارا،شکرو آبلیمو تهیه وپخت میشود

 

گردوپلو شهرکردی: گردوپلو یکی ازغذاهای تشریفاتی استان چهارمحال و بختیاری میباشد این غذا از ترکیب گوشت گوسفندی،پیاز،زعفران،ادویه،رب انار،زرشک، شکر،گردو و برنج تهیه میشود.

 

تاس کباب:جزء غذاهای اصلی چهارمحال و بختیاری میباشد که از ترکیب گوشت گوسفندی یا مرغ، گوجه،پیاز،هویج، سیب زمینی،رب گوجه فرنگی،بادمجان وادویه تهیه و پخت میشود.

 

خراسان جنوبی

 

بلغور پلو: ازغذاهای سنتی استان خراسان جنوبی می باشد که از ترکیب روغن زیتون، رب، بلغور وعصاره ی مرغ و گوشت تهیه میشود و زمان طبخ کمی دارد.

 

قوروت بادمجان: ازغذا های سنتی خراسان جنوبی میباشد که طعم لذیذ و فوق العاده ای دارد ترکیبات این غذا کشک،بادمجان،پیاز،روغن،گردو، نعناداغ و ادویه میباشد.

 

اشکنه گوجه: از غذاهای سنتی استان خراسان جنوبی میباشد غذایی مناسب برای گیاه خواران محسوب می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیب زمینی، پیاز، زردچوبه و آب می باشد .

 

 

آش شلغم:

یکی ازغذاهای قدیمی استان خراسان جنوبی و معروف این منطقه آش شلغم می باشد که دارای خواص بی نظیری است. ترکیبات این آش برنج، پیاز، گوشت چرخ کرده و لپه می باشد .

  • اشتراک گذاری