زنجاب زنجاب

سوغات اصفهان

سوغات اصفهان

شهر اصفهان یکی از استان های مهم گردشگری می باشد.همواره گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای دیدن آثار تاریخی و جاهای دیدنی اصفهان به نصف جهان سفر می کنند.

در میان سوغاتی های اصفهان پولکی و گز از سوغاتنی های خوشمزه و بسیار معروف می باشند.قدمت گز اصفهان به دوران صفویه و حدود 450 سال پیش می رسد که از گز انگبین تولید می شود.گیاه گز در دامنه کو ها و در شهر خوانسار رشد می کند.گز ها در مدل های  متنوعی از جمله گز آردی،شکلاتی،لقمه ای،سکه ای با مغز بادام یا پسته تولید می شوند.

پولکی ها نیز در طعم های مختلفی از جمله:زعفرانی،پسته ای،لیمو عمانی،نعنایی،نارگیلی،زنجبیلی،عسلی و کاکائویی تهیه می شود که آن را با چایی میل می کنند.

شیرینی کرکی: این شیرینی خوشمزه و نرم را با روغن حیوانی درست می کنند که جزء سوغاتی های اصفهان محسوب می شود.

سوهان عسلی:.این سوهان لذیذ و خوشمزه به صورت ورقه ای با گلاب و زعفران وشکر،کره و مغزبادام و پسته تهیه می شود.

دوغ و گوشفیل:شاید از نظر خیلی ها این ترکیب کمی عجیب باشد اما کافی است که یک بار امتحان کنین تا طعم لذیذ آن را حس کنید.

عسل اصفهان:این عسل که طرفداران زیادی دارد و در شهر فریدن اصفهان تهیه می شود از مرغوب ترین عسل های ایران می باشد.که انواع مختلفی دارد مانند:عسل زول،‌ عسل قنقال و عسل گون زرد

صنایع دستی اصفهان:شامل خاتم کاری،مینا کاری(ظروفی بارنگ های نیلی ولاجوردی)،کاشی سازی و سفال گری،قلم زنی(طرح های ظریف و زیبا بر روی صفحات مس و نقره)،مسگری،فیروزه کوبی،قلم کاری(نوعی چاپ نقوش بر روی پارچه)

این شهرهنرمندان ماهر و بزرگی دارد به همین علت دارای صنایع دستی بسیار باشکوهی و معروفی است که در بازارهای این شهر می توانید این هنر اصیل را در صنایع دستی زیبا و باشکوهشان تماشا کنید.

  • اشتراک گذاری