زنجاب زنجاب

خواص دارویی میوه ها و گیاهان(همراه با زنجاب)

خواص دارویی میوه ها و گیاهان(همراه با زنجاب)

خواص لیمو:

دستگاه گوارش را ضد عفونی می کند و برای جوشهای صورت،آکنه و بیماری های پوستی مفید است. خوردن آبلیمو تشنگی را فرو نشانده و وزن بدن را کاهش می دهد. اسهال را برطرف می کند.از پیری و کهولت جلوگیری کرده و رگهای موجود در بدن را تمیز می سازد.

آب لیموترش خون را رقیق میکند و زخم های گلو را ترمیم میکند،خاصیت میکروب زدایی دارد. اگر احساس سرما خوردگی دارید، در آن روز چند لیوان شربت آبلیمو بیاشامید. .

مالیدن آب لیمو بر روی پوست سر از ریزش موی سر جلوگیری می کند. نوشیدن آب لیمو حالت تهوع را برطرف می کند. آبلیمو باعث آسان شدن  تنفس شده و ذات الریه را از بین می‌برد. جهت دفع سموم از بدن از نیش خوردگی توسط حشرات ، مقداری پنبه را با آبلیمو آغشته کرده و بر روی محل نیش زدگی قرار دهید.

. بیماری هایی که مربوط به مغز و اعصاب است با آبلیمو درمان میشود. کسانی که ناراحتی های گوارشی دارند از لیمو شیرین باید استفاده کنند.

خواص پیاز:

افزایش دهنده نیروی جنسی، دفع کننده سنگ کلیه، تصفیه خون، از بین بردن بی خوابی،کاهش فشار خون، دفع سموم بدن، از بین بردن سرطان و میگرن،محکم کننده لثه، روشن کننده پوست بدن، ضدعفونی کننده خون، برطرف کننده آسم و گلودرد، افزایش شیر مادران،رفع خستگی،جلوگیری از سرماخوردگی،رفع سرفه های خشک، 

جلوگیری از لخته شدن خون در رگ های قلبی و مغزی،اشتها آور، جلوگیری از بیماری‌های مفصلی، برطرف کننده تاخیر در دوران قاعدگی، جلوگیری از نفخ شکم، موثربرای رشد مو و ناخن، رفع ناراحتی های گوش و چاقی، درمان  خون دماغ شدن.

اگر پیاز را با شیر بپزید برای قولنج و درد شکم مفید می باشد. مالیدن آب پیاز برای جوشهای زیر پوستی مفید است. نوشیدن آب پیاز برای انگل های روده مفید است. پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های موجود از آشامیدن آب‌های مختلف و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده مفید است. آب پیاز برای ترک های پوست دست مفید است.

مصرف زیاد پیاز برای کسانی که سوء هاضمه دارند وناراحتی پوستی کبدی و یا سابقه خونریزی  مضر است.

خواص جعفری:

خواص درمانی آن عبارتند از پاک کننده  کبد و کلیه ها و مجاری ادراری،، تقویت کننده معده، نرم کننده سینه، ادرارآور، ملین، تقویت پوست و مو، باز کننده قاعدگی، ضد عفونی کننده دستگاه گوارش ، از بین برنده چاقی مفرط،

نوشیدن عصاره جعفری در صبح ناشتا کلیه و عفونت های مجاری ادراری را از بین میبرد، .

جوشانده ریشه جعفری برای ورم دست و پا و صورت وسنگ های مجاری ادراری مفید است.جعفری از ابتلای بدن به سرطان جلوگیری می کند. دم کرده جعفری برای رفع گرفتگی صدا و دل درد های فصلی مفید است.

له شده برگهای جعفری از ورم  نیش زدگی حشرات جلوگیری میکندو زخم آنها را درمان می کند. شستن صورت با جوشانده جعفری برای روشن شدن پوست و از بین بردن جوش پوستی مفید است.

خواص سیب زمینی:

کاهش وزن

معمولا به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود که سیب زمینی مصرف کنند. سیب زمینی یکی از بهترین منابع دریافت فیبر است. فیبر ها خیلی دیر هضم می شوند و به همین دلیل است که شما بعد از مصرف آنها، بسیار دیرتر از حالت عادی گرسنه می شوید.

تقویت سلامت گوارش

فیبر موجود در سیب زمینب باعث می شود که مصرف آن لوله های گوارشی بدن را مرطوب کند. بدان معنی است که حرکت مدفوع و مواد غذایی آسان می شود. این موضوع می تواند در جلوگیری از بیماری های گوارشی مانند یبوست و یا بواسیر کمک زیادی کند..

تقویت سلامت قلب

همان طور که می دانید، یکی از موارد اصلی که بر روی سلامت قلب تاثیر دارد، کلسترول است. هر چه میزان کلسترول پایین تر باشد، شانس ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و سکته مغزی کاهش پیدا می کند. فیبر زیاد موجود در سیب زمینی قادر است کلسترول را کاهش دهد..

کنترل دیابت

خواص سیب زمینی می تواند به شما در کنترل این بیماری کمک کند چرا که فیبر ها، قادر هستند قند خون را جذب کرده و سپس از بدن دفع کنند.

خواص عناب:

جلوگیری از سرطان

در این میوه آنتی اکسیدان های مختلفی وجود دارد و به همین دلیل استفاده از آن می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. .

تقویت دستگاه گوارشی

یکی دیگر از مواد بی نظیری که در عناب وجود دارد، فیبر است. فیبر ها مواد چسبنده ای هستند که می توانند لوله های گوارشی را مرطوب کنند. این موضوع باعث می شود که مدفوع و مواد غذایی راحت تر عبور کنند و شانس ابتلا به بیماری های مانند یبوست و بواسیر کاهش پیدا کند

کاهش فشار خون

دانشمندان باور دارند که عنصری به اسم پتاسیم از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند بر روی کاهش فشار خون نقش داشته باشد.پتاسیم می تواند رگ های بدن را گشاد کند. جالب است بدانید که پتاسیم  زیاد از جمله خواص عناب می باشد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

این میوه سرشار از منابع غنی ویتامین ث می باشد. ویتامین ث در بدن نقش های مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها مربوط به ساخت گلبول های سفید می باشد. همان طور که می دانید، گلبول های سفید اصلی ترین بخش های دفاعی بدن هستند که قادراند به شما در از بین بردن باکتری ها و سایر مواد بیماری زا کمک کنند.

  • اشتراک گذاری