زنجاب زنجاب

تله سیژ ناژوان در اصفهان

تله سیژ ناژوان در اصفهان

تله سیژ نوعی از تله کابین ها است که به‌جای کابین و اطاقک محصور از یک‌سری صندلی‌های چهار نفره که دارای ایمنی بسیار بالایی است و توسط اهرم های محکم افراد را مهار و نگهداری می نماید استفاده می‌شود مسافرین می توانند با سوار شدن و نشستن بر روی این صندلی ها در محیط آزاد و بر روی درختان و رودخانه و در ارتفاع ۲۲ متری از سطح زمین، با سرعت حدود ۳ تا ۵ متر بر ثانیه حرکت نموده و از مناظر طبیعی لذت ببرند.

تله سیژ ناژوان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است .خط تله سیژ در ایران کمیاب بوده و به جز در استان تهران در سایت های دیزین و دربند و در اصفهان در پارک ناژوان خط تله سیژ دیگری در کشور یافت نمی شود.

ایستگاه اول تله سیژدر ابتدای جاده الفت واقع در ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان قرار دارد طول مسیر تله سیژ کابل کشی شده برای انتقال مسافران از ایستگاه مبدا تا مقصد ( جنوب غربی میدان سهرودی تا روبروی پل کابلی باغ پرندگان) حدود یک هزار و ۹۲۰ متر می باشد این مسیر دارای ۲۲ دکل که ۲ عدد دکل در مجاور ایستگاه ها به عنوان دکل زیر گذر با ارتفاع ۸ متر و در خط انتقال دکل ها درمرکزیت ۱۷ عدد با ارتفاع ۲۲ متر است.

بر روی خط تله سیژ ۱۲۰ صندلی نصب شده است سرعت نسبی آن ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است که دارای استاندارد اشکوفر می باشد .

در هرساعت می تواند یک هزار نفر بازدید کننده را از ایستگاه اول به دوم و بالعکس انتقال دهد

تله سيژ نوعی تله‌کابین است که جای اتاقک از صندلی برای حمل مسافران استفاده می‌کند. این نوع تله‌کابین بیش‌تر در پیست‌های اسکی یا مناطق خوش آب و هوا استفاده می‌شود. منظره‌ی زیبایی از کوه صفه، پارک ناژوان و رودخانه‌ی زاینده رود را برابر مخاطبش قرار می‌دهد. طول این تله سیژ نزدیک به 2 کیلومتر است.

برای داشتن لحظاتی متفاوت در اصفهان می توانید سری به پارک جنگلی ناژوان بزنید و تله سیژ این مجموعه را امتحان کنید. در این تفریح جذاب مسیر تقریبا 2 کیلومتری را در حالی پشت سر می گذارید که منظره ای زیبا از پارک جنگلی ناژوان پیش روی شما قرار می گیرد.

خوب است بدانید که ایستگاه اول تله سیژ در ورودی پارک ناژوان قرار دارد و ایستگاه دوم آن در جنوب زاینده رود و کنار باغ پرندگان واقع شده است.

توجه داشته باشید که جذابیت های پارک جنگلی ناژوان در تله سیژ آن خلاصه نمی شود؛ این پارک قسمت های مختلفی از جمله موزه پروانه ها، باغ خزندگان، باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان، پارک آبی کودکان و... را در خود جای داده است و محل خوبی برای برپایی پیک نیک و خوشگذرانی به شمار می رود و می تواند یک روز از سفر شما به نصف جهان را به خود اختصاص دهد و خاطره ای متفاوت را برای شما رقم بزند

  • اشتراک گذاری